The power of make up

Måste säga att jag älskar bilden! Den är liksom ledsen men har ändå ett leende.
Det var faktiskt inte riktiga tårar som smetade ut sminket, det var det jag som gjorde med en smink borste och svart ögonskugga. Lite vatten också så klart, men bara lite för att kunna smeta ut utan att det skulle se fake och kornigt ut. Och ja jag har ju lockigt hår på bilden. Det var en blandning av att se lite mer oskylldig/barnslig ut och att jag hade tråkigt. Sen gjorde jag allt lite mer blodigt med fakeblod som jag fick med ett par vampyrtänder som jag köpt för en massa år sedan. Ruskigt bra kvalitet!
Ser verkligen verkligt ut. Inte just på dessa bilder dock för ljuset blev så fel.
Ska ta lite fler bilder i kväll då jag inte har träning(mår inte så bra)
Men ska visa er lite bilder från gårdagen. OBS! Hade en dålig kamera i dåligt ljus och det var jag som tog bilderna därför ser de väldigt fake och inte bra ut -.-
Här får ni se en närmare bild på sminket runt ögonen. Nu syftar jag ju på det grön silvriga.
Inte det utsmetade grejset som hann torka innan jag tog bilden.  Sådant smink har jag på mig just nu kom jag på :o
Det dåliga är att det får mina ögon att se gröna ut öven om de är blå. 

SMINKET VISAR PERSONLIGHETEN



Det är inte kläderna, det är inte håret. Det är sminket!!
Frisyrerna på bilden t.ex. används av både fjortisar och emo folk. Så vad är det som skiljer dem åt? Jo sminket.
Mörkt smink eller överdrivet färgglatt smink ger ett mer "emo" intryck medans överdrivet mkt för mörk brunkräm och 300 lager mascara ger ett mer fjortis intryck. Hårfärgen kan också påverka men det finns ju blonda emo människor och svart håriga fjortisar (om man letar lite).
Det finns olika smink för olika människor. Det är ganska lätt att para ihop en människa med en grupp när man ser sminket. I alla fall i uppsala, där man verkligen kan få ihop alla till olika gäng!
Mitt smink för typ någon vecka sedan! Där ser man även min ögonfärg. Hade dock ingen mascara hemma ):
så det syns att det kom öhonskugga på öonfransarna.. Lite synd men annars bra bild tycker jag ^^
blev väldigt nöjd med det sminket. Och det smink jag gjorde igår kväll innan jag smeta ut det och blodade ned det.
Och snälla människor, lär er sminka er innan ni går till skolan med smink. För att gå sminkad som en clown är tyvärr inte så poppulärt :/

puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0